Tšarterlennud – mis see on
Tihti nimetatakse selliseid lende lühidalt - tšarter. Pea igaüks on kokku puutunud selle väljendiga, kuid nagu praktika näitab, mitte igaüks teab selle tähendust. Üks üsna absurdne arvamus on, et selliseid lende tehakse ainult vanade lennukitega, kus säästetakse toidu, vee, personali jne. pealt. Muidugi pole see tõsi. Ilmselt sellisele arvamusele annab alust, et tšarterlennupiletid võivad olla vägagi odavad. Turistide õnneks pole see lendude kvaliteedi arvelt. Tšarterlendudel on tõepoolest palju eripärasusi, sellel on omad plussid ja miinused. Käesolevas artiklis räägime üksikasjalikumalt mis on tšarterlend.
Tuleks kohe märkida, et selliste lendude teenuseid kasutavad kõige rohkem reisikorraldusfirmad. Püüame selgitada täpsemalt, kujutage endale ette selline pilt:
Suur reisikorraldaja soovib saata turistid puhkusele, näiteks Türki. Praegusel ajal on see turistide seas väga populaarne sihtkoht. Reisikorraldaja teab, et ta võiks hästi teenida selle pealt. Kuid üks mure – Eestist pole regulaarlende Antalyasse. Miks see nii on? Vastus on lihtne, lennufirmadele pole see kasulik, kuna antud sihtkoht on populaarne ainult maist septembrini. Nii et oktoobrist aprillini peaksid nende lennukid tegema lende pooltühjadena, mis oleks nende kahjumiks. Mis lahenduse leiab reisikorraldusfirma antud olukorras? Ta sõlmib lennufirmaga kokkuleppe, mille kohaselt lubab korraldada lende Türki igal kolmapäeval ja laupäeval, 1. maist kuni 31 septembrini (näiteks). Ühesõnaga, reisikorraldaja lihtsalt rendib lennufirmalt turismihooajaks lennuki ning korraldab reise talle vajalikku sihtkohta. Sellist lepingut nimetatakse tšarteriks.
Niisiis, mis on tšarterlennud – need on reisikorraldaja poolt tellitud reisid tšarterlepingu alusel, mis on sõlmitud tema ja lennufirma vahel. Tšarterlende ei lisata regulaarlendude plaani. Igale lennujaamale on regulaarlennud prioriteediks, tšarterlennud paigutatakse enamasti kuskile nende vahele. Sellega tuleb välja negatiivne moment: tšarterlennud stardivad mõnikord viivitusega. Vastukaaluks tuleks aga kohe märkida positiivne: tšarterid on alati otselennud, nii et te ei riski hilineda ümberistumistega teises lennujaamas. Isegi kui tšarterlend natuke hilineb, siis ikkagi jõuate sihtkohta palju kiiremini, kui et oleksite puhkama lennanud regulaarreiside ja ümberistumistega. Lisaks on tšarterlendude piletite hinnad palju odavamad kui regulaarlendudel. Tšarterlende võib teha iga lennufirma. Sellepärast on ka nende lendude teenuste kvaliteet ja mugavus täpselt sama, mis antud lennufirma plaanipärastel lendudel. Tšarter korraldajat nimetatakse ka konsolidaatoriks. Kohe tuleks märkida, et tšarterreisid on harva korraldatut ainult ühe reisifirma poolt, üldjuhul on neid mitu. Lihtsalt see on küllaltki kallis, koos on kergem. Kes kui palju on panustanud, nii palju arv kohti on tal tšarterlennul. Nii näiteks lennukil, mis lendab Tallinnast Türki, 50% kohtadest lennukis kuulub näiteks TEZ Tour- le ja ülejäänud 50% müüb Novatours. Nende kohtadega komplekteerivad nad oma reisipaketid ning reisibürood müüvad need paketid õnnelikele turiste. See ongi kogu ahel.